måndag 14 oktober 2013

Inte följa rutiner och mönster..

Igår kväll slutade datamusen fungera.

Jag har en trådlös mus. Och så upptäckte jag att jag inte hade ett enda nytt batteri kvar hemma. Så i morse fick jag lov att åka till affären och köpa batterier.

Morgonen blev rubbad. Behöver ha mina fasta rutiner för att fungera resten av dagen. Till råga på allt är jag TRÖTT. Trött i huvudet och kroppen. Igår var jag på välkomstinformationen och guidningen i och runt Sandviken. Att sitta stilla och ta in så mycket information i fyra timmar.... Sådant blir jag nuförtiden trött av. MEN det var intressant och trevligt.

Mer om det kommer senare idag.

Så läste jag nyss en intervju med en person jag bara älskar då han pratar om det han älskar mest... alltså kriminologi. Han behöver nog också sina fasta rutiner för att fungera..

Tyvärr måste jag säga att jag inte älskar hans böcker lika mycket. Där gillar jag däremot hans dotter Malin Persson Giolitos böcker. HÄR finns hennes blogg. Jag har läst alla hennes böcker och de är väldigt bra där man får följa advokatens arbete.

Men HÄR är en väldigt talande intervju med Leif GW Persson som speglar klart och tydligt varför jag gillar den mannen.

Nu skall jag undersöka om vem som helst kan gå och lyssna på hans föredrag i Göranssons arena i Sandviken.. Nu då jag tackvare Guidningen igår gör att jag också lätt hittar dit :-)

3 kommentarer:

  1. Hej du,,Ja jag har nog fuskat i mycket,,jag lärde mycket av min mor som var duktig med symaskinen,stickor och virkkrok..jag har lärt mycket av henne,,Jag sydde ett gäng slipsar i slutet av 50 talet av tyger som blev över när mamma sydde..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Tekniken kan vara knepig ibland :)
    Jag gillar också GW men har tyvärr inte läst hans böcker, en miss av mig. Det kan nog bero på att jag inte läser böcker så ofta finns för mycket att läsa på datorn :)

    SvaraRadera
  3. Jag har försökt läsa men.. nej.. Däremot hans självbiografi, Gustavs grabb, den var riktigt intressant...

    SvaraRadera