onsdag 25 april 2012

Avklarat...

Halvårsbesöket hos min tandhygienist är avklarat. Försov mig lite imorse. Bra för mig. Hann inte arbeta upp någon rädsla..

Men den hade jag iof. redan arbetat upp i två dagar innan:-)Kanske hade jag nu ett ganska jämt adrenalinpåslag som gjorde att jag inte kände av det.

Mitt byte av medicin har gjort att jag är ganska munntorr, särskilt på mornarna. Tungan har liksom klibbat fast i gommen när jag vaknar.
Fick nu reda på att det just har varit mitt stora flöde av saliv som gjort att jag haft så mycket tandsten. Det hade alltså minskat nu.
MEN det kunde också förklaras med att jag nästan aldrig har några hål i tänderna (karies). Inge ont som inte har något gott med sig.

Så nu tyckte tandhygienisten att vi skulle förebygga den risken. Fick recept på fluorsköljmedel.

På apoteket frågade de om jag använt det förut...

Ja sade jag och fick genast både lukt och smakminnen.

Var ju med på fluortanternas tid!!!

Nu får jag leka egen fluortant!!!!
Skall nog gå bra det :-)


2 kommentarer:

  1. Bra Johanna att du uppmärksammade det! Såg till att påsen syntes för din skull :-)Så var det också närmaste apoteket, direkt över gatan från tandläkarmottagningen också!

    SvaraRadera