måndag 2 april 2012

barnbarnsvecka...

För att lilla familjen i Gävle skulle få återhämta sig från alla infektioner som avlöst varandra under hela första delen av det här året, har Fröken L varit med mig hela veckan. Lite ledigt från ständigt vabbande och egna förkylningar och magsjukevirusar ville jag ge dem... I år verkar sådant ha slagit alla rekord. Det jag tänkte var att hon också skulle få vara ute så mycket som möjligt, få lite sol och ladda både tallkottkörteln och D-vitamin. Blev inte riktigt så. Huga vad kallt det blev. Och det har näst intill blåst halv storm. Då får man göra det näst bästa av situationen. Lite Altanhäng....
i solen som ändå kikade fram lite. Skjutdörren lite på glänt för den friska luftens skull... Så ordnade det sig. Hon är nu tillbakalämnad till förhoppningsvis utvilade föräldrar. Här hemma känns det tomt. Men en liten vitaminkick får jag ändå ikväll då jag skall sällskapa med Fröken T istället, då hennes föräldra skall iväg och "puckla" på varandra med boxhandskar på. Som de hade frågat på sonsambons jobb... Är det den nyaste formen av parterapi det??? :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar