fredag 20 april 2012

Rutiner....

Jag har nu börjat få in rutiner för mitt skrivande.

Och tänk så bra det fungerar!

"Vaknar till" framför teven. Äter min frukost och beroende på vad som kommer att visas avgör hur länge jag sitter kvar. Men aldrig längre än till 10:00.
Där sitter jag för att samla inspiration, sedan fortsätter jag vid datorn av samma anledning. Kollar nyheter. Läser bloggar. Goooglar på sådant jag vill och behöver veta mer om.

Då det är klart är det dags för fikarast.... som ser ut så här... ungefär... + en kopp kaffe.


Det här brödet blev jag så otroligt förtjust i. Kom med en av Linas matkassar en gång (skulle användas tillsammans med en soppa). Så nu har jag fortsatt köpa det. Knäckebröd som är sprött.

Idag klippte jag på ett lager smörgåskrasse som jag odlar på fönsterbrädan...
Ja inte direkt på brädan utan så HÄR.

Försöker sedan få ihop något blogginlägg... före lunchlagning och ätning.
Så tar jag upp Worddokumentet. Läser igenom vad jag skrev igår...

Sedan är det bara att börja igen där jag slutade.

Så går eftermiddagen med tangentknatter. Avbrott för lite fika och 30 minuters träning av något slag. Styrka, kondition eller balans.
Och DET kan jag tala om redan nu! Någon PROMENAD ute blir det ABSOLUT INTE idag!
Riktigt tung blötsnö!

Men det vore väl sjutton också om det här inte skulle vara det sista för den här säsongen.

Så har min arbetsdag gått och gubben kommer hem från sitt arbete.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar