måndag 16 april 2012

En ornitologisk sensation...

Vi åkte till Gävle igår. Vi hade Fröken T med oss. Hon ville så gärna följa med för att träffa sin kusin Fröken L. På vägen upp somnade hon i bilen. Fullt tillåtet! Men på hemvägen då hon började gäspa stort var jag tvungen att avleda hennes tankar på att slå ihop sina ljusblå. Så jag pekade ut och pratade... och frågade... och sjöng.... Då vi körde förbi en sjö där det låg en flotte en bit ut pekade jag och frågade vad det var ... - En bro! svarade Fröken T. - Ja..ha ... fortsatte fråga.. - Tror du vi får se några svanar då? - Jaa!!!.... Hon tittar och tittar medan jag konstaterar... - Nehej, jag ser inte en enda svan. - Jooo. Där var en, ropar hon.. - Va? såg du en Svan? - Jaa. En BLÅ! Å det var TRE! - Tre blåa svanar? - Jaa.. nickar hon med allvarlig min mot mig. - Å de bor på bron! Ja där gick jag miste om något. Hade inte glasögonen på mig. Kanske förklarar saken...

2 kommentarer:

  1. Hört talas om blå dunster....

    SvaraRadera
  2. Ja ha ha. Det är väl vad hon försöker slå i mig varje gång just nu :-) Meen jag går inte på dem... varje gång....

    SvaraRadera