torsdag 5 april 2012

Påskkärring..

Idag har jag varit till lasarettet i Västerås för mammografi. Kom lite tidigt eftersom jag var orolig för att behöva leta parkering. Min tid på mammografin sammanföll nämligen med besökstiden på sjukhuset.. Satte mig i foajén. Alltid roligt att titta på folk :-) Och KANSKE man träffar på någon bekant! Men inte idag.. Däremot kom en pappa med världens sötaste lilla påskkärring på armen. Och just de orden hörde jag plötsligt med ganska hög röst från kvinnan i soffan bredvid. Det var inte med mig hon pratade. Inte ens med föräldraparet med den lilla knappt ettåriga lilla häxan. Utan orden var bara riktade med blicken rakt fram mot trion på väg in genom entrén. Härligt med så spontana människor! Synd att jag inte kunde visa något foto bara på den lilla godingen med rödrutig klänning, ett litet förkläde och "huckle" på huvudet och svagt målade rosa kinder! Nu får ni bilda er en uppfattning i era egna huvuden hur hon såg ut :-) Glad påsk nu alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar