onsdag 11 april 2012

Fick ju tillbaka manuset i påskveckan. Hela påsken har det malt i huvudet på mig. Nu är det dags att börja bearbeta det skriftligt också! Började skrivarutbildning på folkhögskola för några år sedan. Läraren berättade om olika sätt att förbereda sitt skrivande på. Har för mig att det var Torgny Lindgren han berättade om...(kan ha fel minne där) Som medan han gjorde alla vardagliga sysslor "skrev" hela boken i huvudet. Han hade repliker... allt färdigt då han till slut satte sig ned och skrev hela boken på väldigt kort tid. Å nu känns det som JAG har funderat färdigt. Nu är det bara att sätta igång. Få orden på pränt. Arbetar lite på samma sätt jag....
Delade bubblet med familjen på påskafton. Och har nu blivit lovad en flaska till då hela manuset är färdigbearbetat! Vilken morot! Eftersom det här nog var det godaste bubbel jag druckit någon gång, är det bara att hamra på tangenterna som gäller. Klar till semestern den 1 juni! Japp tänker sikta på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar