tisdag 17 april 2012

Blå skrivbok...

Jag tror jag skall gå och köpa mig en blå skrivbok. En sådan där som Emil i Lönnebergas mamma satt och skrev upp Emils alla hyss i. MIN mamma sade under våra barns uppväxt. Man skulle skriva ner allt roligt de säger.... Tror att hon började... men vet inte.... För en sak är säker. MAN KOMMER INTE IHÅG, som man tror att man skall göra. Och som jag också märker, då man har fler barn eller barnbarn så blandar jag ihop vem som sade/gjorde vad.... Fröken L hade sagt sina två första tvåordsmeningar igår. Sitta knä och följa med! Det är stort!!!! Jag har faktiskt börjat göra det nu för våra barnbarn. Men på datorn. Men om man istället köper en riktigt fin skrivbok för vart och ett av barnbarnen istället. Med MIN handstil i också. Sedan kan de få dem då de fyller 18! Japp, så skall jag göra!!!

3 kommentarer:

  1. Det låter som en riktigt bra idé, Agneta! :) Och yrkesskadad som jag är så tycker ju jag det är sjukt intressant att läsa om barns språkutveckling... Hoppas det är ok att jag länkar din blogg i min! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Naturligtvis får du länka Moa. Jag kommer att länka till din också då den handlar om dem som tar hand om mina barnbarn på dagarna, det vill säga alla viktiga förskolelärare!!

      Radera
    2. Det tackar jag för! :)

      Radera