tisdag 10 april 2012

Påskasill...

Nu har jag kanske ställt till det! Påskaftonsbuffén innehöll många olika sillinläggningar. Har blivit en liten tradition att hitta på lite nya recept. Men en gammal.. mja... några år gammal inläggning jag gjorde var en chillisill. Den blev stark och brännande men rasande god tydligen. Alla har tjatat om den sillen. En del tyckte den var väldigt brännande medan andra var nöjda. Kom då på att några kanske fick någon chillibit med sillabiten!! Nu skulle det varnas iår... tänkte jag... Så jag sade med väldigt stora bokstäver. ÄT INTE NÅÅGRA RÖDA BITAR! PETA BORT DEM! Följden blev att Fröken T snappade upp vad jag sade. Så nu varnar hon alla inklusive sig själv... INTE ÄTA NÅGOT RÖTT!!! Nu ligger alltså tomat, paprika mm i farozonen också. Jäklar... så fel det kan bli :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar