onsdag 4 april 2012

Manusprat...

Och mycket annat prat blev det igår då min namne och privata lektör kom över med mitt manus. Astrid Lindgren skall ha sagt i en intervju, då hon arbetade som förlagsredaktör på Rabén & Sjögrens förlag. Brukade de skämtsamt säga om inlämade manus... Stryk hälften... och sedan... Skriv om resten! Riktigt så illa var inte omdömena jag fick av A. Men fick ändå lite att fundera över. Något som kanske ändå måste göras om... tänkas om...skrivas om.. bearbetas. Men jag är så glad för all konstruktiv kritik! Funderingar jag själv haft och som jag nu fått bekräftade. Mest glad blev jag ändå åt all uppmuntran och att storyn höll!!! Med sig hade hon.....
Med önskan om en Glad Påsk och för att jag till slut lyckats fullfölja ett bokmanus! Det har ändå tagit några år för mig att skriva och få till ett slut. Men jag undrar är det inte rödvin författare dricker??? Eller är det kanske bara poeter.... Fast bubbel kan väl vem som helst fira med.. eller hur....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar