torsdag 15 augusti 2013

Hoppsan...

Hitta vilse..

Jag var ute på en bilpromenad nu på eftermiddagen. Tänkte åka och titta vart fäboden och hembygdsgården var belägen. Så jag letade på nätet och hittade en karta där också.
Läste: kör 0,4 km in på vägen... tag till vänster. Det gick lite för fort i mina hjärnvindlingar idag. Kastade om siffrorna och fick det alltså till 4 kilometer inte 400 meter som det skulle vara....

Jag åkte och åkte och så.. hoppsan här stod det LOPPIS på en skylt. Vilken otur jag hade :-)



Nu var det ju inte meningen att jag skulle till något loppis idag. Så lite ont om kontanter hade jag. Men den här lilla krukan köpte jag. Bra till sillen i jul.

Och en alldeles (o-)äkta aloe vera.



Jag har haft en sådan förut och den funkar jättebra de gånger jag får munsår. Man bryter av bladet delar det på mitten och lägger den "såsiga" sidan mot munsåret. Blir som ett litet plåster. Det skyndar på läkningen.

Så det kan gå....

Men trevligt var det!





1 kommentar:

  1. Men du,va kul att en ihopblandning av avstånd kan fixa till,,en ny sillkruka,,inte illa..
    Jag pressade på lite citron på torsken när jag stekte den,,gott blev det..Haé Kram

    SvaraRadera