fredag 16 augusti 2013

Våld och förutfattade meningar..

Jag tycker inte om våld vare sig i verkligheten eller på film. Och jag blir besviken på folk med förutfattade meningar.

Så har jag då trillat dit själv!!!

Har ju hört talas om filmen Karate kid måååånga gånger. Och bara känt att en sådan film vill jag då absolut inte se. Tills igårkväll då. Jag har inte så många kanaler att välja på på teven. Och på 6:an gick just Karate kid. Jag tänkte, jag ger den en chans. Det finns ju en off knapp! Men jösses säger jag bara!
Jag grät och skrattade om vartannat. Och "våldscenerna" var inte så våldsamma så jag behövde blunda. Bara någon gång, men inte helt. Kisade lite ändå.

Och så duktiga skådespelare.

Det här var nyinspelningen av Karate kid från 2010.

Jackie Chan har jag sett i andra filmer och vet att han är duktig på det han gör.

Men lillkillen!!! visste jag ingenting om till jag idag läste på. Jag såg namnet och tänkte.... Kan det möjligvis vara son till.... Och visst var det så! Det var Jade Smith son till Will Smith!

Ha nu en trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Håller med dig. Våldsfilmer ogillar jag verkligen. Men har oxå sett några Karate Kid filmer och de tycker jag inte är våld på samma sätt. Sen fin handling. Nu var det länge sen, men man kanske skulle ta och kolla på dem igen. ha en skön helg. Kram

    SvaraRadera
  2. Tycker själv inte om våldsfilmer då jag tycker våld och hemskheter är sååå grymt.
    Villken trevlig överaskning för dig då filmen trots allt du hört var så pass bra. Härligt när man blir possitivt överaskad.
    Ha en jättefin söndag med massor av sol nu denna fina sensommardag
    Kraaam!

    SvaraRadera