tisdag 27 augusti 2013

Sorterar upp...

Jag har börjat att sorterar upp mina papper, foton och dokument på datorn. Och på det sättet också få ordning på mig själv.

Började tänka på det då jag hos en bloggvän började fundera över det här med elektricitet. Tänk vad beroende vi är av den. Och vad händer om det blir ett längre elavbrott då man har allt i sin dator. Eller i mobilen för all del. Då mobilen inte fungerar om den inte blir laddad av... just precis... elektricitet! Och bara en sådan sak som att jag nu i några år läst mina böcker på läsplatta... som också måste laddas.. med elektricitet! Inte så många fysiska böcker kvar som kan läsas i ficklampans sken.

Har blivit beskylld för att vara alltför pessimistisk men jag tycker själv att jag är realist. Det är för mig att vara FÖRBEREDD.

Funderade först på att gå åstad och köpa mig en kalender. Det har börjat bli lite för många datum nu att hålla i huvudet.
Så hittade jag den HÄR sidan.

Och drog ut....



Den där kategorien Spel och Pyssel skall jag bekanta mig lite närmare med också. Där fanns det mycket roligt för mig och barnbarnen.

Så har jag också börjat rensa bland mina bilder. Mycket bilder som ligger kvar som jag använt till bloggen. Men nu skall det rensas. Så skall jag spara ned foton på barnbarnen och lämna in för att göra riktiga kort.. sådana där blanka ni vet... på papper och sätta in i album.

Jodå! Jag har ett styvt jobb framför mig. Men precis som vid all städning bara man kommer igång så... kan man glädja sig ofantligt över resultatet sedan.

Ja, ja det där sista MÅSTE jag säga till mig själv!!!!!

4 kommentarer:

  1. Skulle också behöva rensa och sortera bland bilder och annat på datorn.. Men börjar aldrig... Hehe

    SvaraRadera
  2. Kväller,,Javisst musik är viktigt,livet vore torftigt om den inte fanns..Ja visst finns det behov att rensa bland de bilder man har,jag försöker lägga mina bilder i daterade mappar,,men jag har tusentals gamla bilder som jag måste mappa på ett sätt så jag vet var de olika bilderna ligger,,inte så lätt..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Mycket klokt beslut du har tagit. Jag brukar försöka göra fotoalbum med jämna mellanrum ifall att.....Ja nog kan det bli katastrof om det blir strömavbrott eller datakrasch. Så lika bra att vara beredd. Ha en fin Måndag.

    SvaraRadera
  4. Hej du..Jag körde igenom Falköping för många år sen,men minns inget om staden..Kommer fler frågor av samma typ framöver,,nu snart blir det en Pippifråga igen..Haé Kram.

    SvaraRadera