tisdag 31 december 2013

Gott Nytt Blogg-År!

Gräset är grönare på andra sidan! Det har jag fått bevis på detta år.


Den här bilden är tagen idag. Nyårsafton.

Det här året 2013 har varit händelserikt och omtumlande på både gott och ont.

Jag fick möjlighet att flytta till... som min far uttryckte det... till rätt sida om Dalälven :-)

En tanke och önskan som legat och grott under ett flertal år hos mig.

I förrgår fick jag också ett överraskande och mycket roligt mejl som KAN göra att 2014 blir ett MYCKET bra nytt år. Och det tack vare min blogg!!!!

I årets sista skälvande timmar genomförde jag också en utmaning för mig själv. Att publicera mitt första KÅSERI här på bloggen.
Jag fick verkligen värka fram det. Men upptäckte också att det är väldigt sant som många författare säger. Det går inte att bara gå omkring och vänta på inspiration utan det är RUMPAN PÅ STOLEN som gäller. Man kan mer än man tror... bara man inte ger upp förrän man försökt. Kanske man får lov att försöka flera gånger... men att inte ge upp för lätt, det kan vara avgörande OM man vill åstadkomma en förändring.

Jag tackar alla mina bloggläsare/vänner för alla fina och uppmuntrande kommentarer och glada tillrop! Det är sådant som stärker och värmer. Och hoppas på att jag också kan vara uppmuntrande och inspirerande för andra. För inspiration har jag verkligen fått genom att följa andras bloggar.

Till mig själv ger jag som nyårslöfte att fortsätta utmana mig själv under det nya året.

Inte bara följa strömmen och andras åsikter och förväntningar på hur man skall vara utan få vara mig själv fullt ut.

ÖNSKAR NU ER ALLA ETT RIKTIGT GOTT NYTT ÅR!

Puss och Kram




5 kommentarer:

  1. Spännande! Jag är väldigt nyfiken på det där överraskande mejlet...

    GOTT NYTT ÅR till dig igen :-)

    SvaraRadera
  2. Ja Ut med det gamla 2013,,In med det nya 2014..Hoppas att vi tillsammans gör detta nya året till ett av de bästa,,Haé Bra.Kram.

    SvaraRadera
  3. Vi önskar dig ett riktigt GOTT NYTT ÅR!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag önskar dig ett riktigt Gott Nytt År och ser fram emot nästa kåseri. Kram

    SvaraRadera