fredag 27 december 2013

Inför år 2014...

Jag håller nu på att förbereda inför nästa år.

Ni ser att det kommit till lite flikar här ovanför. Under fliken till salu kommer jag att lägga ut sjalar jag väver. Tror att de flesta av mina närmaste som velat ha någon har fått det nu. Men de är ju så roliga att göra så jag kan inte låta bli. Att kombinera olika färger. Att göra nya rutkombinationer.. Och de har rönt ett sådant stort intresse.

Just nu finns den här i ramen..



Allt är hittills på hobbynivå. Och jag kommer inte att göra några på beställning. Som sagt.. det är en ren hobbyverksamhet och jag måste få känna lusten att väva utan krav...
Jag kommer också att börja väva band. Både i bandgrind och brickvävning.



Däremot är min tanke att hålla kurser i ramvävning. Men mycket av förberedelserna att genomför dem är kvar.

Så har jag ju mitt skrivande också. Väntar fortfarande på någon form av besked från förlag som jag skickat barnboksmanus till. Därför tänkte jag försöka mig på det här med kåserier att lägga ut under den fliken.

Jag skrev många sådana förr. Nu är jag lite ringrostig men vill komma igång med det. Och då känner jag att bloggen nog är det bästa stället att hålla till på.

Ser med tillförsikt fram mot ett nytt år. Och inatt kom snön tillbaka. Jag förbereder mig nu på kallt och snöigt väder i januari och februari istället.

Men trösten är då att dagarna ändå blir ljusare nu.

Japp! Nu är det som sagt var... bara att jobba på :-)

6 kommentarer:

  1. Jaha du,det som blev regn här i Uppsala blev snö i dina trakter (Storvik) tror jag det var..Jag ska åka hem,när sonen och sonhustrun kommer hem från sina jobb,,finns kanske några snökorn även i Skutskär..Jag har haft några härliga Snoozdagar med barnbarnen..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Så vackra färger! Mina favoritfärger helt klart! :) Mysigt men sjalar men onödigt där jag kommer att vistas. Annars hade jag kanske köpt en av dig ;)

    SvaraRadera
  3. Vackra färger i ramen!
    Blir säkert fin!

    Jag vet ju vad du kan göra för vackra alster!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Oj, nu blev jag nyfiken, har köpt med mig ett knippe jasmin sjalar från Thailand som jag tyckte var jättefina. Skall bli roligt att följa dina arbeten........

    God fortsättning!

    SvaraRadera
  5. Hemma nu,,ca 3-4 cm snöslask,inget kul bilåkarväder..Haé Kram.

    SvaraRadera
  6. Väldigt fina färger! Fast själv är jag lite insnöad (trots avsaknad av snö) på röd/orange/gul :-)

    SvaraRadera