lördag 28 december 2013

Mellandagsrea

Nu har jag varit på mellandagsrea. Och det gick precis lika bra att göra det över internettet. Allra helst då man vet vad man skall ha.

Jag har nämligen köpt mig en liten tvättmaskin. Får den hemlevererad och installerad också. Himla smidigt det här med internethandel.

Såg nu till jul att julklappshandeln över internet också ökat i år... om jag minns rätt... med hela 40% mot förra året.

Det är ganska skönt att sitta hemma i lugn och ro och titta och läsa om varorna. I rapporteringen om näthandeln pratade man om olikheter i generationerna. Man trodde att äldre personer helst gick till butik för att klämma och känna på varorna medan ungdomar hellre beställde på nätet. Då främst kläder..

Men i samma andetag säger experten att ungdomarna beställer hem 4-5 plagg i olika färger och kanske även storlekar. Sedan skickar de tillbaka de plagg de inte ville ha...

Jamen sade då reportern... Då blir ju det lite samma sak.. De vill också klämma, känna och prova!

Experten såg lite generad ut och mumlade något nästan ohörbart.. hm, mja, jo de förstås....

Jag har också beställt en bandgrind från Vävkompaniet.

Min mormor hade både en sådan och även en bandvävstol. Jag vävde en del på båda som barn.

2 kommentarer:

  1. Jo då mer och mer går via internettet!
    Den som inte gillar att dansa hittar en partner där!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Kläder har jag aldrig köpt på nätet. Det är främst resor,boende och elektronik som jag handlar där. Hoppas att du blir nöjd med tvättmaskinen.

    SvaraRadera