fredag 6 december 2013

Snön som kom av sig...

Det kom ca 1 dm snö igår på eftermiddagen som sjönk ihop lite. Det viner lite i knutarna nu och snösvängen är ute och far både på vägarna och järnvägen.

Tågen går, Iallafall godstågen. Har ännu inte sett något persontåg..



De hade ju varnat för flera decimeter snö under natten här. Men snövädret kom av sig. Tog en vilopaus kanske längre in i landet. Nu har de hela morgonen sagt att snön kommer i eftermiddag istället.

Det är bara att vänta och se..

Jag är glad att jag får sitta kvar hemma och inte behöver ge mig ut efter vägarna där det nog är ganska skridskobaneaktigt idag! Minusgrader och snö som yr och polerar vägarna.

Idag sysselsätter jag mig med det här..



Tillverkar något värmande....

15 kommentarer:

  1. Var glad att det inte kom mera!

    Trevlig helg!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja än så länge är jag glad... Men det äterstår ju några vintermånader

      Radera
  2. Ja vi stannar inne i dag,kanske..Du får jobba med ditt Raggigarn så påtar jag..
    Just nu verkar Sven ha lite andtäppa,blåser inte så värst mycket..Haé Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe.. även stormar och orkaner kanske måste stanna upp och hämta andan ibland...

      Radera
  3. Handarbete är rogivande.........

    SvaraRadera
  4. Det blåste rejält hos oss igår, men det kom ingen snö. Jag satt också inne och handarbetade. Har börjat sticka kuddar som jag ska ha i soffan. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu har det börjat snöa här igen. Då väntar jag på bildbevis på kuddarna!

      Radera
  5. Här hos mig har Sven också hälsat på men snö och kraftiga vindar, ska sitta inne och mysa i soffan i eftermiddag, tända ljus och lyssna på en bra ljudbok.
    Trevlig helg.
    Annika

    SvaraRadera
  6. Visst är det skönt då man KAN få sitta inne och mysa!

    SvaraRadera
  7. Mysigt att sitta hemma och slippa gå ut! Tursamt nog har jag bara 6 minuters promenad till jobbet (gruppboende). Behändigt att ha en trivsam arbetsplats i närområdet. Slipper numera pendla!! Hmm.. undrar just vad du ska sticka???

    SvaraRadera
  8. .. blir det kanske att väva en sjal lagom till jul förresten???? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju det som är så skönt, att slippa pendla. Gjorde det i så många år. 8 mil tur o retur! Kan nog hända att det blir några vävda sjalar :-)

      Radera
  9. Jag tycker du har tagit ett klokt beslut med att stanna inne och tillverka nåt värmande :-)

    SvaraRadera
  10. Jajamensan,,du har en lott i dragningen om mössa nr 3..Grattis...Haé Kram.

    SvaraRadera