torsdag 12 december 2013

Kalasdag på flera sätt..

Jodå jag kom uppför backen igår på väg till busshållplatsen. Det hade börjat töa så det var mest snösörja som låg på gatan. Men hala fläckar fanns det. Så jag gick VÄLDIGT försiktig.

Så stannade jag vid huset där Bro manskör håller till och läste på anslagstavlan. Vänder mig om och skall fortsätta till busskuren. Då åker fötterna undan på mig så jag såg nog ut som Bambi på hal is.. Och armarna börjar gå som väderkvarnsvingar...

Jag lyckades hålla mig på fötter och jag fick inte en enda muskelsträckning någonstans!!! Har nog lyckats riktigt bra med min balansträning jag gör.

Men det första jag gjorde då jag kom till Valbo köpcenter var att köpa det här..



Nu skall jag lägga på dubbdäcken på skorna!!! För det fortsätter slaska på dagarna och frysa till på nätterna.

Sedan blev jag VÄLDIGT överraskad.. :-) Kom hem med en hel kasse...



Så det kan bli...

Efter en hel eftermiddag med shopping åkte jag vidare in till Gävle på 3-årkalas.

Det jag har lovat är att jag skall förse barnbarnen med böcker.. så iår blev det den här...



När jag åkte därifrån gick pappan och Fröken L upp till sängen och skulle börja läsa boken, efter att de nogsamt förklarat att den här boken läser vi inte HELA på kvällarna som vi gjör med pixi-böckerna och Disney-böckerna!!! Nu får vi lägga i ett bokmärke istället och fortsätta där det ligger imorgon kväll.

Hon nickade väldigt förstående till det...

Undrar hur det gick :-)







14 kommentarer:

  1. Dags att sätta på hjälpmedlen innan det händer..............

    Kram

    SvaraRadera
  2. När mina barn var små så läste vi väldigt mycket. Vid varje jul och vid födelsedagar så fylldes bokförrådet på. Mina barns älskade moster (Kulturtanten, faktiskt) var en verkligt underhållande moster, hon kom alltid med böcker till barnen. Plus mycket annat. Till exempel alldeles underbara julkalendrar av olika sort...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag fick alltid böcker också. Och till mina barn var det mormor och morfar som köpte. Fast jag var också med i barnbokklubb till dem.

      Radera
  3. Alice i Underlandet är en av mina favoritböcker...även som vuxen. dert händer mig också allt som oftast att jag kommer hem med saker i väskan som jag inte planerat att köpa. Mystiskt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det där en konstigt fenomen :-)

      Radera
  4. Ja du ser,,när halkan slår till,då gäller det att ha tungan i rätt mun..
    Ja det blev en fin musikkväll,med många fina melodier..Haé Kram.

    SvaraRadera
  5. Man ska ju lyssna på sin kropp.. Tur att du hörsammade den och gick och köpte broddar omedelbums! Kunde signalerna varit tydligare??? Garnnystemysterier är något jag känner igen! Min teori är att jag blir bortrövad av utomjordingar för en stund, så fort jag kliver in i en garnbod.. Minns ingenting av besöket, men ut kommer jag alltid med garner, konstigt nog :) Fin bok!

    PS. Undrar just apropå stearinljus.. vilka är det som rinner? Vet du det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det konstigt.. Men vi är tydligen fler som darabbas av samma blackout! kan det vara smittsamt :-)
      Vad jag minns redan på sjuttiotalet fick man nog hjälpa till lite själv för att få starinet att rinna.... :-)

      Radera
  6. Kom på en sak, apropå barn!! Jag jobbade tillsammans med en vikarie häromdagen, som också deltidsvikarierar på en förskola. Där sitter ungarna med sina paddor och vikarien själv var bekymrad över att inget julpyssel hade blivit av, eller ens hade planerats in.. Undrar just hur vanligt det är??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Usch så synd.. Kanske det var många barn som inte firar jul som gick där.. Alla gör ju inte det på samma sätt...Hoppas det berodde på något sådant. På Fröken L:s förskola hade de haft pysseldag tillsammans med föräldrarna härom dagen.... Vet inte om de har julpysslat själva också....

      Radera
  7. Duktigt att hålla dig på benen i det läget! :-)

    Jag tror nog att den var för spännande, boken... ;-)

    SvaraRadera
  8. Blev nästan lite snopen själv där :-)
    Pratade med henne nyss i telefonen... men glömde fråga..

    SvaraRadera