fredag 13 december 2013

Lugnet efter stormen..

Fredag igen.. och lugnet efter stormen har lagt sig. På förnatten kändes det som det blåste rätt igenom lägenheten. Ivar gjorde sig mer uppmärksam här än Sven.
En svag decembersol lyser idag. Och jag börjar gå in i julefriden nu.

Tänker nu önska er alla en trevlig helg och ge er några tankeväckande citat av barn om deras funderingar till att vara gammal eller vara mormor/farmor o morfar/farfar.

Ur den här boken..



Om ålderdom

Ålderdom betyder att man snart håller på att bli vuxen.
Mads 8 år

Om åderförkalkning

Åderförkalkning är det som kommer upp i huvudet om man har varit på fest hela natten.
Sophia 9 år

Om Pension

Pension betyder att man reser runt och ser sig omkring.
Anna 7 år

Fast för en del kan det också innebära...

När man går i pension går man egentligen till vårdcentralen.
Linette 7 år

Jag känner nog mest igen mig på det översta citatet.

Känns faktiskt som jag börjar närma mig vuxen ålder nu.

7 kommentarer:

  1. Jag har med den boken och skrattar lika gott varje gång jag läser den. Jag är betydligt äldre än du, men känner fortfarande igen mig i det första citatet och det att man reser runt och ser sig omkring. Pensionärslivet är helt ok....ja mer än ok....det är toppen.

    SvaraRadera
  2. Kväller..Ja jäklar vad han pustade Ivar,han möblerade om på min balkong..Vet inte om det finns större påtbrädor,den jag har är drygt 30 cm bred..Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Haha! Underbara tankar :-)

    Ha en riktigt mysig Luciakväll!

    SvaraRadera
  4. Haha där fick vi dagens skratt :) Underbara ungar. :)

    SvaraRadera
  5. Ha,ha Ungars kommentarer är så klockrena.

    SvaraRadera
  6. Önskar dig också en fin tredje söndag i advent!

    SvaraRadera