onsdag 4 december 2013

Inväntar snön



Nu börjar snömolnen hopa sig i horisonten.

Förhoppningsvis blir det inte lika eländigt som för 15 år sedan. Men man vet aldrig.

Igår var det så ruggigt ute så jag behövde värma upp både mig och lägenheten. Vad passar då bättre än att sätta på ugnen...



Här är en del av resultatet.

Nu var det väldigt länge sedan jag bakade matbröd.

Men skall försöka få in det som vana igen.

Är ju ganska lätt egentligen. Men framförallt så gott!

Och skulle det nu dra in en sådandäringa snökanon igen över Gävlebukten... Ja då kan man ju ändå leva på vatten och bröd :-)
Får bunkra upp med både vatten och bröd ifall det också blir strömlöst.

14 kommentarer:

  1. Oj oj säger jag efter att ha sett bilderna, vilken vinter! Vi får hoppas att det inte blir så i år men kallt har de spått. Hembakat är ju godast, jag bakar oftast när jag är hemma. Här nere köper vi men helst inte det vita brödet som bara är luft. Blir så sugen när jag ser dina "bullar". Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja om man tror på det här med mycket rönnbär som sägs förutspå en kall och snörik vinter... Då ser det eländigt ut...

      Radera
  2. Härligt med hembakat........mums....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju det! Hoppas jag kan hålla mitt läfte till mig själv nu!

      Radera
  3. Hej du,,det är många år sen som Gävle var en regementsstad,,I-14 lades ner för länge sedan,,där är ju Högskolan nu där regementet höll till..Matbröd brukar jag baka ibland,,en grekisk variant med Haloumiost i,jättegott..Haé Kram.

    SvaraRadera
  4. Åh! Jag minns så väl det där hemskeovädret för 15 år sen. (15 ÅR sen??!!!??)
    En av mina svägerskor kommer nämligen från Gävle, och det var inte nådigt...

    Hoppas det inte blir samma sak igen!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja åren går. Mågen som kommer härifrån visade foton året efter.

      Radera
  5. Jag vet inte om det finns någon militär verksamhet kvar i stan,,kanske..Haé Kram.

    SvaraRadera
  6. Jag har börjat baka på äldre dar...och det går ju riktigt skapligt...nåja...

    SvaraRadera
  7. Mums för bröden! Bläh för eventuell snö!! I mina trakter går ryktet att snö är att vänta vilken dag som helst.. inte min melodi precis!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite vitt på marken kan jag ta. Det blir lite ljusare ändå!

      Radera