måndag 2 december 2013

Klipper och klistrar

En skön och pysslig långhelg har jag haft.

De nysydda gardinerna är på plats. Och i torsdags hade jag mor, bror och svägerska här på mat och prat!

Sedan har det fortsatt med pyssel och renoveringar.

Det här är vad jag håller på med idag.. Likt Marjasin klipper och klistrar jag.. men inte kvitton utan boksidor..



Fick idé och inspiration från Strömsö. Mycket finns att inspireras av därifrån. (Och faktiskt kan Ernst få igång hjärncellerna på mig :-))

Och nej. Jag gör inte en hel vägg. Den här skall bara UPP på väggen.



6 kommentarer:

  1. Gamla böcker kan man använda till mycket. Jag gillar när man kan återanvända saker. Ha det gott.

    SvaraRadera
  2. Hejsan..Jag vet inte hur det gick med försäljningen,jag var där ganska tidigt och tog lite bilder,,men 2 st hade visst gått då,,så jag får väl höra med dom hur det gick snart.Haé Kram.

    SvaraRadera
  3. Kul idé! Bra med återanvändning och söta små blommor :)

    SvaraRadera
  4. Tjusigt! Undrar just vilken bok du "slaktat"?? Du är ju en sådan bokmal att jag tänkte att även ett sådant val kunde säga något av betydelse.

    SvaraRadera
  5. Gardinerna på plats redan!
    Så flitig du är!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Jag har också tänkt tanken att tapetsera med boksidor i farstun, eftersom jag aldrig kan bestämma mej för en tapet. Känns dock lite svårt att slakta en bok, jag får ta en som jag ändå inte gillar.

    SvaraRadera