tisdag 3 december 2013

Inget i miljonklassen...

I brist på konst i miljonklassen skapade jag ett eget verk...



Jodå jag har sett vackrare konst... Men det här var bättre att titta på än en kal vägg!

Det svåraste för mig var att välja böcker att slakta.

En pocketbok kändes inte alltför blodig att stycka. Och vad är då lämpligare än en deckare.

Jag gillar Åsa Larssons böcker men jag har läst den här flera gånger... Till dess din vrede upphör. Så nu fick den vandra vidare.

Och en bok som jag köpt på ett loppis eftersom jag gillar historia och släktforskning. Men tyvärr inte läst den alls. Nu åkte första sidorna efter att jag skummat igenom dem. Så får vi se om andan faller på och jag läser resterande. Det var Eva Fröbergs Hulda föräldrar Hövliga söner. En släkt och tidsskildring.

Sedan har jag ju redan tidigare försökt rensa så mycket jag kan i bokhyllorna. Försöker läsa så mycket som möjligt på min läsplatta numera.

5 kommentarer:

  1. Hej du..Ja jag lovar det var enkelt att få till,,och smakade riktigt Gott,,fick så det räcker till 3 st mål till..Mums..Haé Kram.

    SvaraRadera
  2. Inte får du väl göra så med en bra deckare :)

    SvaraRadera
  3. Det här gillar jag, har under åren samlat på mig hur mycket böcker som helst, undrar ofta vad jag ska göra med dem nu när den nya tekniken gör att jag numera lyssnar på böcker när jag sitter och virkar/stickar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju tips i det oändliga just nu överallt på vad man kan göra med boksidor.

      Radera